Door op 31 augustus 2012

PvdA kiest landelijk en lokaal voor een sterker en socialer Nederland

Op 12 september aanstaande gaat het erom spannen. Nederland heeft echt iets te kiezen. In de grote lijsttrekkersdebatten gaat het over Europa, de economie en de gezondheidszorg. Dat zijn belangrijke thema’s.

Als vice –fractievoorzitter wil ik benadrukken dat ook voor Stichtse Vecht het landelijke beleid echt verschil kan maken.

De PvdA wil de woningmarkt bijvoorbeeld in beweging krijgen door de overdrachtsbelasting voor starters af te schaffen. Ook in onze gemeente komen starters niet aan een woning en kunnen anderen hun huizen aan de straatstenen niet kwijt. Diederik Samsom pakt problemen daadwerkelijk aan.

De PvdA Stichtse Vecht maakt zich ook lokaal hard voor een sterke en sociale gemeente. Zo heeft de fractie voorstellen gedaan voor startersleningen.
Veel zaken, die voor de gemeente van belang zijn, blijven onderbelicht in de grote debatten. Zo wil de PvdA geld vrij maken voor veilige en leefbare dorpen en steden.

Onder Rutte zijn de rijken rijker geworden en de armen armer. De PvdA staat voor eerlijk delen. Armoede onder kinderen wordt aangepakt. Het is te gek dat één op de 10 kinderen in Nederland onder de armoedegrens leeft. De eigen bijdragen in de gezondheidszorg en het eigen risico mogen niet verder stijgen.

Terwijl de VVD de auto’s met 130 km per uur door onze gemeente stuurt, werkt de PvdA aan een duurzame samenleving: een financieel evenwicht in 2017, meer zonne-energie, een beter openbaar vervoer.

De lokale PvdA afdeling gaat de straat op om met inwoners in gesprek te gaan over wat hen bezig houdt. Donderdag 6 september kleurt bijvoorbeeld Loenen rood. Ook worden er op grote schaal flyers verspreid. En dan hoopt de afdeling dat 12 september veel mensen ervan overtuigd zijn dat de PvdA echt wat voor hen kan betekenen. De lokale en de landelijke PvdA blijven werken aan een sterk en sociaal Nederland.