woonmanifest over links

1 juni 2023

Vandaag introduceren de drie linkse partijen (PvdA Stichtse Vecht samen met GroenLinks en de SP) het woonmanifest voor Stichtse Vecht. Na overleg met leden en andere betrokkenen zijn we er van overtuigd dat het beleid met betrekking tot wonen echt anders moet. Omdat er te veel mensen op de wachtlijsten staan voor een sociale huurwoning, de wachttijd jaren en jaren is maar vooral omdat er gewoon te weinig gebeurt om het op te lossen. Vandaar een woonmanifest. In het woonmanifest staan veel concrete oplossingen om de wachtlijsten binnen 3 jaar te halveren. Het woonmanifest is de start om samen te werken aan de oplossing van de woningnood in onze gemeente. We roepen andere partijen en overige betrokkenen op om samen aan de slag te gaan.

Lukas Burgering, fractievoorzitter van de PvdA, geeft aan; ‘Ik heb de twee andere links partijen uitgenodigd om dit manifest samen te schrijven omdat ik ervan overtuigd ben dat we met deze drie partijen echt een ander en vooral beter beleid kunnen maken voor dit zeer belangrijke dossier in deze gemeente’.

Lees alles over het woonmanifest op de speciale actiesite: eindeaandewoningnood.nl