Door op 29 mei 2012

Stichtse Vecht en “Focus op Morgen”

De gemeenteraad van Stichtse Vecht wil samen met inwoners, organisaties en bedrijven een strategische visie ontwikkelen. Als we weten wie we zijn en wat we willen, ook op langere termijn, versterkt dat onze positie in de regio. Samen met geestverwanten zijn we dan beter in staat om onze belangen te behartigen bij grote steden, bij Rijkswaterstaat, bij Prorail, bij Schiphol. Zo kunnen we zelf meer aan het roer komen en is er minder dat ons overkomt. Dat is de gedachte van het deze maand gestarte traject “Focus op Morgen”.

Deze maand werden procesafspraken voorbereid. Ik pleitte namens de PvdA voor een creatieve aanpak, waarbij raadsleden samen met inwoners en organisaties nadenken over kernwaarden van onze gemeente.

Zo willen we bijvoorbeeld als PvdA ook ideeën ophalen bij groepen die vaak worden vergeten: kinderen uit de hoogste klassen van het basisonderwijs, jongeren, ouderen, mensen met minder inkomen en meer problemen.
Zo tonen we ons als Stichtse Vecht als een gemeente met hart voor al haar inwoners.