PvdA wil meer geld voor de voetbalvelden

13 januari 2022

PvdA Stichtse Vecht heeft een brief gestuurd aan de voetbalverenigingen:

Geachte besturen van de negen voetbalverenigingen Stichtse Vecht,

Na diverse klemmende oproepen van uw kant, met als hoogtepunt uw petitie die massaal is ondertekend, is in de raadsvergadering van dinsdag 21 december jl. het agendapunt ‘harmonisatie investeringen buitensport’ van de agenda afgevoerd. Wij feliciteren u met deze succesvolle inspraak.

Het besluit, het betreffende agendapunt af te voeren, maakt het vanaf nu mogelijk integraal de harmonisatie en de verdeelsleutel tussen gemeente en sportverenigingen voor wat betreft onderhoud en vervanging van velden te regelen.

Voor de PvdA Stichtse Vecht zal deze integrale regeling een belangrijk aandachtspunt zijn bij de komende collegeonderhandelingen over een nieuw collegewerkprogramma. Als wij bij dat nieuwe collegewerkprogramma voor de periode 2022-2026 worden betrokken, zullen wij dat doen met de volgende uitgangspunten uit ons  verkiezingsprogramma.

In ons verkiezingsprogramma ‘Het kan beter’ schrijven wij onder de kop ‘Recreatie, Sport en Cultuur: Het kan leuker’ over voetbalverenigingen:

1. ‘Voetbal is als sport zeer in trek, maar krijgt de financiën voor het onderhoud van de voetbalvelden niet altijd rond. In dat geval moeten ze wat ons betreft bij de gemeente kunnen aankloppen.’

En:

1. ‘Voetbalclubs vormen een laagdrempelige sportvoorziening waarvoor we een extra stap willen zetten door als dat nodig is een groter deel van de onderhouds- en vervangingskosten van de voetbalvelden door de gemeente te laten dragen.’

Lees hier de volledige brief aan de voetbalverenigingen: voetbalver. brief dec 21