PvdA organiseert WarmeTruienDag in Stichtse Vecht op 11 februari

31 januari 2022

Samen met inwoners, scholen, verenigingen en andere organisaties gaan de PvdA-leden en hun gezinnen op 11 februari de thermostaat minimaal een graad lager zetten. “Iedereen kan meedoen met deze landelijke WarmeTruienDag en zo op een simpele manier 6% energie (en geld) besparen en CO2 uitstoot verminderen. Zo maken we als inwoners Stichtse Vecht direct een stuk duurzamer. En als je het koud krijgt, trek dan een warme trui aan” aldus medeorganisator Jolanda Benneker.

De PvdA Stichtse Vecht is zich ervan bewust dat het voor mensen die in energiearmoede leven elke dag WarmeTruienDag is. “Voor gezinnen met lage inkomens moet de verwarming namelijk regelmatig een graadje lager, zeker met de huidige gasprijzen. Laten we daar op deze dag óók bij stilstaan.”, zegt kandidaat raadslid Leo Koning. Op de website van de PvdA Stichtse Vecht staat daarom een meldpunt Energiearmoede Stichtse Vecht.

Ook in het PvdA verkiezingsprogramma “Het kan beter” vraagt de PvdA aandacht voor duurzaamheid. Onder de kop “Het kan groener” staat onder andere: “Ieder huishouden zou wat minder energie moeten verbruiken. Korter douchen en als het kan de verwarming een graadje lager helpt al veel. Maar wat nog meer helpt, is het isoleren van je huis of het plaatsen van zonnepanelen. De PvdA Stichtse Vecht wil die vormen van duurzaamheid voor iedereen betaalbaar maken.”

De PvdA zoekt nog meer inwoners, scholen, bedrijven en instellingen die meedoen met de WarmeTruienDag op 11 februari in gemeente Stichtse Vecht. Stuur daarvoor een email naar [email protected] of reageer via de website stichtsevecht.pvda.nl.