Ook benieuwd waar de fractie van de PvdA Stichtse Vecht zich in 2017 voor heeft ingezet en wat zij heeft bereikt?

5 mei 2018

Lees dan het Jaarverslag 2017 van de fractie van de PvdA Stichtse Vecht!

In het jaarverslag gaan we in op de onderwerpen waar we ons in 2017 voor hebben ingezet en wat we hiermee hebben bereikt.

Onze speerpunten

Onze speerpunten in 2017 waren: Leefbare en Veilige wijken en kernen, het Sociaal Domein, Wonen.

Langs deze drie lijnen hebben ons ingezet met als doel zoveel mogelijk te realiseren voor de inwoners van Stichtse Vecht. Ons handvat is hierbij het verkiezingsprogramma 2014-2018.

Politieke hangijzers waren in 2017 o.a.

–          de grote problemen bij de belastingsamenwerking Stichtse Vecht, Weesp en Wijdemeren (BSWW),

–          het debacle met het groenhoud in Stichtse Vecht,

–          de problemen bij de regiotaxi in Maarssen,

–          de wijze van besteding van de extra middelen voor kinderen in armoede in Stichtse Vecht,

–          de toekomst van PAUW Bedrijven,

–          de nota Sterke Basis en

–          de ontwikkelingen in de wijk Bisonspoor, waaronder de (verwachte) parkeerproblematiek.

Ook heeft de fractie zich in 2017 ingezet voor duidelijke informatie voor inwoners. De afgelopen 2 jaar zijn er op voorstel van de PvdA vanuit de gemeente verschillende verbeteringen doorgevoerd. Op initiatief van de PvdA is de informatiegids voor senioren (55+ gids) uitgebracht en recentelijk de hulpgids voor inwoners met een laag inkomen “Rondkomen in Stichtse Vecht”. Verder is dankzij de PvdA de informatievoorziening op de gemeentelijke website verbeterd en is de gemeente Stichtse Vecht ook gebiedsgericht informatie gaan verstrekken.

2017 stond verder in het teken van de voorbereidingen op de gemeenteraadsverkiezingen 2018. Vanuit de fractie is actief bijgedragen aan de totstandkoming van het verkiezingsprogramma.

Ook in 2017 heeft de fractie samen met het bestuur een aantal inloopbijeenkomsten georganiseerd in verschillende kernen van Stichtse Vecht (o.a. in Kockengen, Nigtevecht, Breukelen-Noord, Tienhoven, Bisonspoor).

Bereikte resultaten

In dit jaarverslag gaan we in op de onderwerpen waar we ons in 2017 voor hebben ingezet en wat we hiermee hebben bereikt. Als bijlage is een overzicht opgenomen van alle moties/amendementen, schriftelijke vragen en technische vragen die vanuit de PvdA-fractie zijn ingediend.

Download het jaarverslag 2017 hier.