In memoriam Marc Witteman, burgemeester van Stichtse Vecht

26 december 2018

Met groot verdriet hebben we kennis genomen van het veel te vroege overlijden van onze burgemeester, inwoner en partijgenoot Marc Witteman (57 jaar). We zijn dankbaar dat hij onze burgemeester van Stichtse Vecht was vanaf 29 januari 2015.

We hebben Marc leren kennen als een warm en daadkrachtig mensen mens. Hij was een fantastische en vooruitstrevende burgemeester. Hij stelde zich op als hoeder van de integriteit, openbare orde en veiligheid. Door de wijze waarop hij het belang van de inwoners in de gemeente steeds voorop stelde, was hij een lichtend voorbeeld voor bestuur en raad van de gemeente. Marc heeft het voor elkaar gekregen dat raadsleden meer samenwerken om het goede voor de inwoners te realiseren. Onder zijn leiding zijn vele vernieuwingen ingezet, waaronder de zeer gewaardeerde midzomerbijeenkomsten die in de plaats zijn gekomen van de traditionele nieuwjaarsrecepties. Marc wist inwoners en organisaties met elkaar in verbinding te brengen. Voor deze inzet en betrokkenheid bij de gemeenschap van Stichtse Vecht zijn we hem veel dank verschuldigd.

Ronduit indrukwekkend was de wijze waarop Marc Witteman als bestuurder omging met zijn ziekte: open en eerlijk met zijn zo kenmerkende menselijkheid en eenvoud. Zelfs tot op het laatst stelde hij inwoners en gemeente voorop; stond hij boven de partijen, maar nooit boven de mensen. Met zijn overlijden verliezen we een sociaal en betrokken mens; een echte sociaal democraat in hart en nieren.

Wat zullen we Marc missen. Wat hadden we hem graag langer in ons midden gehad.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen, familie en vrienden veel sterkte toe bij het verwerken van het enorme verlies.

Bestuur, fractie en leden van de PvdA Stichtse Vecht