De Nationale Klimaatweek 2021

5 november 2021
Klimaatbewuster leven, werken en energie opwekken, zijn speerpunten waar PvdA Stichtse Vecht zich voor inzet. Als slot van deze Nationale Klimaatweek belichten we een paar van de plannen die we 25 november aan onze leden voorleggen. Samen met inwoners, verenigingen en de gemeente zorgen we ervoor dat zowel huidige als toekomstige inwoners in onze mooie gemeente prettig kunnen wonen én genieten.
1. Geef ieder huishouden met een laag inkomen een energie-box met duurzame producten om het huis energiezuiniger te maken. Geef ze ook een omruilmogelijkheid om oude, onzuinige koelkasten en vriezers te vervangen door zuiniger varianten.
2. Kwetsbare en beeldbepalende landschappen en natuurgebieden zouden een beschermde status moeten krijgen. We noemen dit “Groene Contouren”.
3. In 2030 wordt in Stichtse Vecht alle energie opgewekt door schone bronnen, bij voorkeur zonnepanelen.
4. De gemeente geeft het goede voorbeeld. Eigen gebouwen worden verduurzaamd, gebruiken groene, duurzame energie en er wordt minder afval geproduceerd.
5. Sociale huurwoningen binnen tien jaar energieneutraal maken.
Wil je meer weten of een actieve bijdrage leveren aan een van deze punten? Stuur dan een email naar: [email protected]
Alvast bedankt voor jouw bijdrage aan een duurzamere
Stichtse Vecht