Cursus actief worden in politiek

5 maart 2023

De PvdA Stichtse Vecht organiseert dit voorjaar een korte cursus actief worden in de politiek.

Onder de noemer ‘Hart voor Stichtse Vecht’ gaan 20 mensen samen aan de slag. Hoe werkt de lokale politiek en wat kun je bereiken? Wat doet een wethouder en welke instrumenten heeft de gemeenteraad om die te controleren? Speciale aandacht is er voor het thema armoede en bestaanszekerheid, dat ook in onze gemeente hoog op de agenda staat. De energieprijzen stijgen, de inflatie is hoog en daardoor hebben steeds meer inwoners in Stichtse Vecht moeite om rond te komen. Dat is schrijnend. Wat kan de politiek daaraan doen en hoe pak je dat aan? Ook gaat de partij in gesprek over campagne voeren anno 2023. De cursus is mede opgezet door Arjan Miedema, die sinds vorig jaar in Maarssen woont en tot voor kort in Amsterdam politiek actief was in de gemeenteraad. Miedema: ‘Lokale politiek doet ertoe, het gaat over plannen voor woningbouw, verkeersveiligheid en het leefbaar houden van onze dorpen. Dat is te belangrijk om aan een klein clubje geïnteresseerden over te laten. Daarom hoop ik mensen te enthousiasmeren en aan te steken met het politieke virus. En wie weet zien we één van hen straks terug in de gemeenteraad van Stichtse Vecht!’

Aanmelden kan via [email protected]. De cursusdata zijn 22/3, 29/3, 12/4, 19/4, locatie Bonifatiushuis in Breukelen. Partijlidmaatschap is geen vereiste, nieuwsgierigheid wel. Deelname is gratis.