Door op 13 december 2012

Plassenschap Loosdrecht e.o.

De discussie over de toekomst van de gebieden van het Plassenschap Loosdrecht e.o. komt in een stroomversnelling. De provincie heeft besloten dat er in het gebied van het Plassenschap een pilot mag starten, met als doel te onderzoeken hoe het beheer van het gebied betaald kan worden, mét behoud van de kwaliteiten van natuur en landschap.

Voor die laatste toevoeging heb ik in de Plassenraad sterk geijverd.

Intussen trekt ik er hard aan om de patstelling op bestuurlijk niveau te doorbreken. Al jaren pleit Wijdemeren voor meer mogelijkheden voor ondernemers in het gebied en wil Stichtse Vecht dat dit niet ten koste gaat van het landschap.
Door deze patstelling gebeurt er bestuurlijk weinig en verliest het Plassenschap invloed en slagkracht. Verbetering van de relaties is dan ook noodzakelijk om onze doelen te realiseren en ik speelt daarbij als vertegenwoordiger van de raad van Stichtse Vecht een belangrijke rol.

Hopelijk vinden we zo binnen niet al te lange tijd een effectievere manier om te zorgen dat onder meer de Kievitsbuurten, de Bosdijk en de Strook met behoud van het prachtige landschap in stand kunnen worden gehouden, ook voor de vele inwoners, die ervan genieten.