Door op 12 maart 2013

Koopzondagen in de gemeente Stichtse Vecht

Het begint een beetje op een soap opera te lijken. Keer op keer probeert Frank van Liempdt (DVV) met steun van de PvdA in de werksessies wat meer ruimte te geven aan de ondernemers van Stichtse Vecht in hun concurrentiestrijd met de grote ondernemingen uit Utrecht, die iedere zondag wel hun winkeldeuren mogen openen.
In de werksessie heb ik voor de PvdA een dringend beroep gedaan op het liberale gedachtengoed van VVD en D66. Om de zondagsopenstelling vrij te geven moeten zij zich onttrekken aan de conservatieve wurggreep van de coalitiepartners CU/SGP en CDA.
De VVD beweert dat ze een betrouwbare coalitiepartner dienen te zijn en laten daarmee hun ondernemers in de kou staan, terwijl het water hen aan de lippen staat.

Volgens Ed Kamans in de VAR van vorige week nemen VVD en D66 hiermee op de koop toe, dat ze worden voorbijgestreefd door oppositiepartij PvdA als het gaat om een liberaal en ondernemersvriendelijk imago.

Ook in de gemeenteraad heeft ons raadslid Ingrid Groenewegen nog een keer geprobeerd de coalitiepartijen op andere gedachten te brengen, maar het heeft niet zo mogen zijn.
Dit gaat bij onze ondernemers en daarmee de gemeente Stichtse Vecht flink wat werkgelegenheid kosten, vertelde een aangedane ondernemer Kral (Vechtweelde, mede namens Van Ginkel, Praxis Maarssen en Andy’s dierensuper).