Door op 18 april 2013

Brainstormsessie OSV over economie Stichtse Vecht

De PvdA was goed vertegenwoordigd op de bijeenkomst van de Ondernemersvereniging Stichtse Vecht (OSV).
We hadden ons over verschillende tafeltjes verdeeld om met ondernemers in gesprek te gaan.
Het was goed om de feiten gepresenteerd te zien en er achter te komen dat zowel de businessschool Nyenrode als toerisme en recreatie geen belangrijke economische dragers zijn.
Binnen de gemeente Stichtse Vecht is meer 50% van de inwoners voor hun dagelijks brood afhankelijk van dienstverlening. Een aandachtspunt voor de gemeente.
De ondernemers waren met mij van mening, dat de PvdA binnen Stichtse Vecht ondernemersvriendelijker is dan de VVD, met als voorbeeld de rigide houding van de VVD tegen de zondagsopenstelling van de winkels.

20130425 VAR OSV brainstrom

Foto Ed Kamans VAR Nieuwsblad

Aan mijn tafel ontstond een goede discussie over de trend van fysieke winkels naar webwinkels. Ontkennen heeft geen zin en er ontstond een creatief model om hier op in te spelen. Het idee om in huidige winkelpanden wat meer richting etalage/showroom te gaan en de verkoop voornamelijk via internet af te handelen werd goed ontvangen.

Uiteraard was de recessie ook onderwerp van gesprek. Dit werd gezien als iets wat je overkomt, in een periode die je als ondernemer moet zien te overleven.