Zorgen om onderhoud bruggen in Stichtse Vecht

12 november 2017

Tijdens de behandeling van de begroting 2018 van de gemeente Stichtse Vecht in de raadscommissie Bestuur en Financiën op 24 oktober jl. heeft de fractie van de PvdA Stichtse Vecht haar zorgen geuit over de staat van het onderhoud van de bruggen in Stichtse Vecht en de hiermee gepaard gaande veiligheidsrisico’s.

Aanleiding zijn de diverse incidenten en signalen het afgelopen jaar in o.a. Kockengen, Breukelen en Vreeland. In oktober werden wij door de Dorpsraad Loenen geïnformeerd over de problemen met de brug in Loenen aan de Vecht.

De fractie van de PvdA Stichtse Vecht heeft gevraagd om een inventarisatie/ inspectie van alle bruggen in Stichtse Vecht. Nog voor het einde van het jaar wil de PvdA geïnformeerd worden over de uitkomsten hiervan, zodat we dit in de commissie kunnen bespreken.  De fractie van de PvdA wil niet wachten totdat er een beheerplan wordt opgesteld in 2018. De zorgwekkende berichten uit de diverse kernen van Stichtse Vecht vragen om snelle duidelijkheid. Wij zijn benieuwd naar de pijnpunten en (veiligheids)risico’s die uit de inspecties naar voren komen en de acties die hierop worden ondernomen.

In de raadscommissie gaf de verantwoordelijk wethouder (E. Balemans) aan dat hij de bereidheid heeft om de uitkomsten van de inspectie te willen delen met de raadscommissie. Over het precieze tijdpad kon hij nog geen duidelijkheid geven.

Waar ben je naar op zoek?