PvdA Stichtse Vecht: meer betaalbare woningen topprioriteit

15 maart 2018

Komende jaren is het topprioriteit voor de PvdA Stichtse Vecht dat er aanzienlijk meer betaalbare woningen in Stichtse Vecht bijkomen. Vooral bij jongeren, starters en senioren is de behoefte enorm. Wachtlijsten voor een sociale huurwoning van 8 tot 12 jaar zijn geen uitzondering. Jongeren die opgroeien in Stichtse Vecht willen zeker zijn dat ze in de gemeente kunnen blijven wonen. Voor ouderen is de beschikbaarheid van geschikte (kleinere) en comfortabele appartementen een groot knelpunt. Hiermee houden we nu de doorstroming op de woningmarkt op slot. Hierin wil de PvdA verandering brengen!

Afgelopen jaren is regelmatig gekozen voor sociale koopwoningen. Deze worden na oplevering alleen snel duurder en daarmee onbetaalbaar voor mensen met een kleine portemonnee. Wat de PvdA betreft moeten er daarom vooral meer en sneller sociale huurwoningen (400-700 euro per maand) bijkomen. Dat kan door het ombouwen van leegstaande kantoorpanden èn door bij elk nieuwbouwproject alles op alles te zetten om minimaal 30% sociale huurwoningen te bouwen.

Daarnaast is voor de PvdA belangrijk dat er meer geluisterd wordt naar inwoners. De PvdA zal ook komende jaren vaak te vinden zijn in de wijk. Via haar eigen ombudsman, die in 2017 40 keer in actie kwam, blijft zij inwoners die vastlopen verder helpen.

Natuurlijk blijft de PvdA op een scherpe en inhoudelijke, maar constructieve wijze politiek voeren. De afgelopen 4 jaar hebben de PvdA-raadsleden Maarten van Dijk en Els Swerts hiermee veel mooie resultaten weten te bereiken. Ook de komende jaren staat het enthousiaste team van (kandidaat) raadsleden weer klaar voor de inwoners van Stichtse Vecht!