Ontdek of de lokale politiek iets voor jou is!

3 oktober 2020

Aan het denken gezet door Corona? Ontdek of de lokale politiek iets is voor jou!

Heeft Corona je aan het denken gezet over een socialere en duurzamere toekomst? Ontdek of de lokale politiek iets is voor jou! Dit najaar biedt de PvdA Stichtse Vecht een gratis virtuele kennismaking met sociale en duurzame politiek in Stichtse Vecht.

Ontdek in drie online sessies (met een mogelijke uitloop naar 5) de lokale politiek en hoe jij jouw talenten en idealen daarin kwijt kan! In iedere sessie van 1,5 uur staat een thema centraal. Je ontmoet o.a. oud burgemeester van Amsterdam Job Cohen en wethouder Maarten van Dijk. Zij vertellen je alles over hun werk en ervaringen.

Het programma ziet er globaal als volgt uit:

1. Hoe werkt de gemeenteraad?

We geven een kijkje achter de schermen van de gemeenteraad. Hoe werkt het, wie doet wat, hoe bereid je een debat voor, wat is de rol van inwoners, etc. Je kunt al je vragen stellen aan onze raadsleden Els Swerts (tevens fractievoorzitter) en Joseph Toonen. Voor wie wil bespreken we samen vooraf een raadsvergadering, kijken de vergadering online mee en bespreken de vergadering ook na.

2. Hoe werkt de gemeente?

PvdA wethouder Maarten van Dijk en oud burgemeester van Amsterdam Job Cohen, geven een persoonlijk kijkje in de keuken van de gemeentelijke organisatie en het college van Burgemeester & Wethouders. Ze staan open voor al je vragen.

3. Virtuele tour door Stichtse Vecht

Leer je gemeente (nog beter) kennen! Commissielid Joriska Selser en raadslid Douwe van der Wal, laten je via een Google-streetview-reis plekken zien in Stichtse Vecht waar een sociale en duurzame toekomst wordt gemaakt of juist op het spel staat. Ze gaan graag in gesprek over jouw ideeën hierover.

Voor wie wil, bieden we nog twee aanvullende sessies:

4. Hoe werkt een politieke partij als de PvdA?

In deze sessie nemen we je mee in hoe een politieke partij als de PvdA werkt. Bestuurders Frans van Zoest, Rob van Muilekom en Hayte de Jong geven een kijkje in lokale, regionale en landelijke keuken van de PvdA als partij en beantwoorden al je vragen.

5. Jij en een betere toekomst

In deze sessie onderzoeken we met elkaar waar jouw hart ligt als het gaat om het bouwen aan een sociale en duurzame toekomst via de politiek. Mario van Dijk, jarenlang werkzaam voor de gemeente en actief voor de PvdA, kent alle uithoeken van Stichtse Vecht en stelt zijn kennis en enorme netwerk ter beschikking!

Aanmelden

Interesse of meer informatie? Bel of mail uiterlijk 1 november naar Irene Mokkink:

06-11193610, [email protected]. Deelname is gratis. Je hoeft niet lid of actief te zijn. We verwachten vooral dat je een warm hart hebt voor een sociale en duurzame wereld en nieuwsgierig bent naar de lokale politiek. Omdat we veel aandacht willen geven aan de deelnemers en hun vragen, zijn er een beperkt aantal plekken. We bellen je daarom eerst graag even op voor een korte kennismaking.