22 oktober 2017

Maarten van Dijk opnieuw lijsttrekker PvdA Stichtse Vecht

Met een staande ovatie hebben de leden van de PvdA Stichtse Vecht Maarten van Dijk op donderdagavond 12 oktober opnieuw gekozen tot lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

De 37-jarige Maarten van Dijk uit Reigerskamp (Maarssenbroek) is sinds 2014 fractievoorzitter voor de PvdA in Stichtse Vecht en zat van 2003 tot en met 2010 in de gemeenteraad van Maarssen. “Wij zijn enorm blij dat iemand met zoveel ervaring weer onze lijsttrekker is”, aldus bestuursvoorzitter Frans van Zoest. “Maarten heeft de afgelopen jaren met de fractie laten zien wat concreet kan worden bereikt voor de inwoners van Stichtse Vecht.”

Maarten van Dijk zette zich de afgelopen jaren niet alleen in voor beter groenonderhoud, het terugdraaien van de bezuiniging op de dorpshuizen en meer parkeerplaatsen bij onze NS-stations, maar ook voor bijvoorbeeld de sociale woningbouw, de aanpak van kinderarmoede en de toekomstige uitvoering van de sociale werkvoorziening.

De herkozen lijsttrekker heeft er enorm veel zin in. Maarten van Dijk: “Binnen Stichtse Vecht blijft ons kritische maar constructieve progressieve geluid hard nodig: niet activistisch of vanuit de onderbuik; wel sociaal, duurzaam en betrouwbaar. Dat past bij mij en ik ga er dus graag nog vier jaar voor!”

De leden van de partij stellen op 29 november de rest van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de periode 2018-2022 vast.