5 juni 2017

PvdA brengt bezoek aan Repair Café Stichtse Vecht

Op zaterdag 3 juni heeft PvdA-raadslid Maarten van Dijk een bezoek gebracht aan het Rapair Café Stichtse Vecht. Het Rapair Cafe vond plaats bij Kringloopwinkel De Sirkel aan de Diependaalsedijk in Maarssen. De bijeenkomst had een feestelijk tintje omdat de 1.000ste reparatie die ochtend plaatsvond.

De vrijwilligers van het Repair Cafe bieden sinds 2012 hun diensten aan op drie plekken in de gemeente Stichtse Vecht. Maandelijks in Maassen-Dorp en Maarssenbroek en tweemaandelijks in Kockengen.

Repair Cafés zijn gratis toegankelijke bijeenkomsten die draaien om (samen) repareren. Op de locatie waar het Repair Café wordt gehouden, is gereedschap en materiaal aanwezig om alle mogelijke reparaties uit te voeren. Van kleding, meubels, elektrische apparaten, fietsen, speelgoed, etc. Ook zijn reparatiedeskundigen aanwezig, zoals elektriciens, naaisters, timmerlieden en fietsenmakers. Bezoekers nemen van thuis kapotte spullen mee. In het Repair Café gaan ze samen met de deskundigen aan de slag. Zo valt er altijd wel wat te leren.

Raadslid Maarten van Dijk: “Het was leuk om een Repair Café mee te maken. Ik heb veel bewondering voor de inzet van de vrijwilligers. Met veel enthousiasme helpen de vrijwilligers van het Rapair Café inwoners van onze gemeente bij reparaties. Een mooi initiatief ook in het kader van duurzaamheid!“

Meer weten over het Repair Café Stichtse Vecht? Bezoek dan hun website: http://www.repaircafe-stichtsevecht.nl/